luni, 5 septembrie 2011

Vf. Piatra Mare

Dupa ce vremea ne-a stricat planurile initiale de a merge in Bucegi, ne-am hotarat sa mergem macar in Piatra Mare (1844m).
Piatra Mare face parte din masivul cu acelasi nume aflat langa Brasov.

Zis si facut.....la ora 8:10 suntem la Dambu Morii, iar la 8:30 incepem urcarea pe traseu. Alegem de data aceasta drumul familial pe care nu mai mersesem si hotaram ca apoi sa coboram in Predeal cu o mica pauza la cabana Susai.

Drumul familial este foarte usor de parcurs, chiar si pe timp de iarna. Noi am ajuns la cabana Piatra Mare in 2:15 ore iar pe indicatorul de la intrarea pe traseu scria 2:30-3:00 ore. Nu am mers repede ci chiar foarte incet si cu multe opriri pe bancutele amenajate care imi placeau foarte mult :))

Am luat o pauza de masa de 20 minute la cabana si apoi am inceput sa urcam spre varful Piatra Mare.
Pana la varf am mai facut 1 ora (indicatorul era bun de data aceasta). Traseul e bun, doar ca sunt cateva portiuni unde se urca pe stanca, dar nu e nimic complicat.

Dupa 45 de minute de urcat ajungem pe culme, unde pana la varf mergem lejer si ne delectam privirea cu peisajele care s-au deschis.

Este soare,  vantul adie usor, iarba uscata e moale, privelistea superba....as fi ramas acolo pentru o lunga perioada :)

Coboram spre Predeal, prin Poiana Stanii, si desii pe indicatoare si in harti sunt trecute de fapt 2 stani, noi intalnim o singura stana...cine stie pe unde o fi cealalta ?

Coborarea spre Predeal este abrupta la inceput, dar apoi se merge foarte lejer, chiar ne plictisisem :)
Pentru ca eram singuri prin padure si linistea devenise insuportabila, ne speriam la fiecare fosnit :)

Inainte sa ajungem la Complexul Susai, urcam pieptis o bucata de drum de 15 minute....noroc cu zmeura si murele de pe margini ca ne mai atrageau atentia si am reusit sa mai trecem cu vederea solicitanta urcare :))

Facem o noua pauza la Susai, unde era foarte aglomerat. Ne aprovizionam cu apa de la cabana, pentru ca alta sursa de apa pe tot traseul nu gasisem si coboram spre Predeal.

Timp total traseu: 8:30 ore
Data: 4 septembrie 2011
 Surse de apa: noi am gasit doar la intrarea pe traseu 2 izvorase.

Traseu: marcat cu verde pe harta

1. O excursie superba, pe care am realizat-o si noi recent. Daca doresti sa vezi si viziunea noastra, te asteptam aici-http://hai-la-bord.blogspot.com/2011/08/cu-rocile-la-picioare.html

Anda si Ionut
    moderatorii blogului celor mai frumoase povesti despre Romania