marți, 3 iulie 2012

Sinaia- Poiana Stanii Regale- Cab. Piatra Arsa - Busteni

Duminica, 1 iulie 2012, ne-am gandit sa facem putina miscare ..pe munte :)
Eram hotarati sa mergem pe Jepii Mici si sa coboram pe Jepii Mari, dar in tren ne-am razgandit, ca parca ne apucase lenea si disparuse tot cheful de munte si am hotarat sa coboram la Sinaia si sa mergem doar pana la Poiana Stanii Regale......

Toate bune si frumoase....coboram in Sinaia, mergem pe marcajele pe care le vazusem (banda rosie si banda albastra) desi nu stiam unde duc, apoi cand s-au bifurcam am intrebat localnicii in ce parte este Poiana Regale. Am continuat pe banda albastra pana la poiana.
Drumul a fost lejer, dar cam pustie zona, sau cel putin asa era la ora 8 dimineata si ne cam era frica de ursuleti, dar am avut noroc ca nu i-am intalnit :)

Ajunsi la Poiana Stanii, dupa o ora jumate,  admiram privelistea si apoi urcam la Stancile Franz Joseph pentru a admira o mare parte din Valea Prahovei.

Cat am stat la stanci parca ne venise cheful de ceva mai multa miscare si ne-am gandit sa urcam la Cabana Piatra Arsa, dar nu gaseam nici un marcaj...Cand eram pe punctul de a renunta, au venit niste tineri care stiau traseul asa ca i-am urmat. Drumul mi-a placut, a fost lejer, fara abrupturi, numai bun pentru atunci cand nu ai chef de prea multe escaladari.

Dupa 2 ore jumate am ajuns la Cabana Piatra Arsa unde ne-au intampinat fel de fel de masini si fel de fel de "piti" care coborau din masini cu "toace" care mai de care mai mari. Au facut cateva poze de facebook si apoi au dat fuga la restaurant si uite asa au fost si la munte :))

Am continuat traseul spre Cantonul Jepi (10 min), printr-un culoar facut in jnepenis, am luat si noi o mica pauza si ne-am grabit apoi sa coboram ca cerul se innegrise bine si ne era frica sa nu cumva sa ne prinda ploaia pe drum, nu de alta dar nu suport tunetele si fulgerele si chiar nu mi-ar fi placut sa fiu afara in caz de ceva.
Am coborat pe Jepii Mari, care nu mi-au placut deloc....traseul mi s-a parut prea abrupt, prea pietruit la inceput si apoi prea alunecos.

Se zice ca e un tarseu usor, dar noua nu si s-a parut sa fie chiar asa, dar fiecare cu conditia lui fizica si cu preferintele lui :)...La coborarea am mai facut inca 2 ore.
Vroiam sa mai mergem si la Cascada Urlatoarea dar oboseala isi spusese cuvantul si am renuntat.

Timp total: 7 ore (cu pauze)
Traseu (marcat cu albastru): Sinaia-Poiana Stanii Regale-Cabana Piatra Arsta - Cantonul Jepi - Jepii Mari- Busteni